CZ | DE

Harmony
in your e-business

Telefon: +420 737 799 411

O nás

Co je EDI?

EDI (Electronic Data Interchange) neboli elektronická výměna dat je moderní a spolehlivý způsob přenosu obchodních dokladů mezi jednotlivými společnostmi. Zjednodušeně řečeno se jedná o výměnu dat mezi počítači dvou subjektů - např. dodavatelem a obchdoním řetězcem. Elektronická komunikace plně nahrazuje výměnu papírových dokladů, jakými jsou faktury, dodací listy, objednávky a jiné. U mnoha firem je EDI doslova nezbytným nástrojem v podnikání vzhledem k vysokému počtu obchodních dokumentů (např. systémy obchodních řetězců zpracují řádově i miliony dokladů měsíčně).

Elektronická komunikace probíhá automaticky, nevznikají tak chyby při manuálním zadávání dat a odpadá práce s papírovými dokumenty. Výrazně se zrychluje komunikace mezi dodavateli a odběrateli. Dokumenty jsou nezaměnitelné, nezpochybnitelné a vždy velmi snadno dohledatelné. EDI komunikace je šifrovaná, naprosto bezpečná a šetří firmě nejen čas, ale i finanční náklady.

EDI využívají obchodní společnosti napříč obory. Nejčastěji se s ním setkáváme v dodavatelsko-odběratelských vztazích, například při komunikaci řetězců a jejich dodavatelů. Edi komunikace má však bohaté uplatnění také v bankovním sektoru, zdravotnictví či státní správě.

Proč používat EDI

V dnešní době již většina společností (dodavatelů i odběratelů) využívá k výměně obchodních dokladů EDI komunikaci, šetří tím čas i náklady. S některými odběrateli lze komunikovat dokonce pouze prostřednictvím EDI. Specifická je v tomto směru například automobilová výroba, kde je nutné dodávat veškeré díly “Just in time” a tak i výměna dokladů musí probíhat velmi rychle. Stejně tak obchodní řetězce vyžadují maximální pokrytí EDI se svými dodavateli. Obchodovat s partnery, kteří využívají EDI komunikaci, je pro mnoho firem obchodně výhodnější.

Jak zavést EDI

V případě, že se rozhodnete zavést EDI ve Vaší společnosti, provedeme Vás celým procesem od výběru vhodného řešení, přes realizaci až po úspěšné spuštění EDI komunikace. V každé společnosti se jednotlivé fáze mohou lišit, proto vždy postupujeme individuálně. U menších firem na počátku většinou postačí pro spuštění EDI běžný počítač s připojením k internetu. Další už záleží na konkrétním rozsahu řešení a systému zákazníka.

Jednotlivé kroky k zavedení EDI

  1. Seznámení s informačním systémem zákazníka, zjištění požadavků a očekávání, nabídka a následný výběr řešení
  2. Představení průběhu realizace, navržení vhodných termínů
  3. Zajištění identifikace zákazníka - GLN
  4. Příprava informačního systému zákazníka pro propojení s EDI systémem
  5. Nastavení EDI komunikace
  6. Otestování provozu EDI komunikace, konečné doladění a předání systému
  7. Zahájení provozu EDI komunikace

Časová náročnost zavedení EDI se vždy odvíjí od vybraného řešení u jednotlivých zákazníků (např. u menších firem vyžadujících spojení jen s několika partnery může být řešení nasazeno v řádu několika dní).

Rádi Vám představíme modelovou situaci realizace EDI řešení od počáteční analýzy systému na straně zákazníka až po úspěšně zavedenou službu či produkt. Vysvětlíme případné nejasnosti a ukážeme přínos pro Vaši firmu.

"Spokojenost zákazníků je pro nás vždy na prvním místě. Kvalitní a spolehlivé EDI řešení se pro Vás stane přínosem a pomůže Vám ušetřit čas i finanční náklady."

Druhý nadpis na úvodní straně

Podnadpis

Popis obrázku

Lorem ipsum dolor sit amet,
consectetur adipiscing elit.

Popis obrázku

Lorem ipsum dolor sit amet,
consectetur adipiscing elit.

Popis obrázku

Lorem ipsum dolor sit amet,
consectetur adipiscing elit.

 
Homepage článek v šedivém poli.      

KONTAKTY

+420 737 799 411

EDISS
Madlonova 21, Rokycany 337 01
ediss@ediss.cz

Technická podpora:
support@ediss.cz